20.4.15

Mat för veckan !

Denna veckan har det förberetts
Kycklinggryta a la Asian way
Falsk fläskfilé
Och lite vanliga hederliga kycklingfiléer kryddat med tacokrydda
Simple as that !

Måste också tipsa om en soppa jag gjorde förra veckan som blev galet god, gör sig inte bild !

Grönkålssoppa med torsk och sting
1 lök
2 vitlöksklyftor
200 g grönkål
Stek detta i lite olivolja

Häll sen på;
vatten efter behag
1 grönsaksbuljongtärning
chilipulver
Låt småkoka i 20 minuter

Mixa soppan slät (om man vill)
Tillsätt vit fisk (jag hade 400g torskblock jag skar i ganska små bitar)
2 dl grädde (valfri, jag har Mildas Mini Mat)
koka tills fisken är klar.

Servera gärna med kokt ägg, äggmacka, klick creme fraiche, klick kesella, inget av det, något av det, allt av det !

Sjukt underskattad ! Jag trodde seriöst inte att det skulle bli sån hit- men seriöst, det blev jättegott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar