3.5.15

Vad behöver Du i Din båt?

Om båten aldrig skulle stanna vid land igen- vilka 5-10  saker/människor kan du inte leva utan? 
Vad är det som faktiskt betyder något?

I den frågan är jag alltid så kluven.
Jag har grym separationsångest. Det finns så många människor som har gjort såna avstamp i mitt liv men som jag inte hör av idag.
Jag tänker på det ofta- frågan är om det är ömsesidigt.

I själen är jag för alltid västgöte.
Jag trivs i Småland, med min sambo och vänner. Men varje gång jag är på bästkusten och åker till min bostadsadress tänker jag alltid "vad tusan gör jag i skogen?"

Det är mer förmånligt att bo här, det tror jag.. Men i min själ är det ett hål.
Ett hål som jag inte ens vet om det kommer bli helt om vi skulle flytta.

Varför kan man inte bara vara nöjd? Sluta grunna och leva här och nu? 
Det är ju inte direkt skrivet i sten att vi för alltid kommer vara smålänningar och leva det liv vi lever idag.
Samtidigt så vet jag- gräset är sällan grönare på andra sidan.

Nu ska jag sluta famla och komma fram till min poäng, tro det eller ej, det finns en !
Att denna bloggen, den behöver inte följa med på båten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar