25.2.16

Ett litet gryn

Idag har vi vart på andra Ultraljudet där dom konstaterade en fullt frisk bebis men en lite liten bebis för sin "ålder". Egentligen- enligt första UL ska jag gå in i vecka 20 imorgon, men idag sa dom att jag troligtvis är i vecka 18.. Så ett ytterligare UL är planerat om ca 2,5 vecka för att se så bebis växer som den ska och då får vi förhoppningsvis ett nytt datum.

Det känns lite konstigt eftersom vi nu gått och räknat ner till den 21 juli- så kanske det blir beräknat till augusti. Ingen fara på taket eftersom bebisen är frisk! Men eftersom jag mått ganska illa så är jag inte jättepepp över att vara gravid ytterligare två veckor på sommaren.
Men mer om det när jag vet mer.

Så därför har jag haft en del att fundera på- egentligen inte. Man får ta livet som det kommer.
Men har man katastroftankar och är trygghetsnarkoman är det mååååånga tankar och känslor som väller över.

Så hädanefter kommer bloggen handla mycket om mina tankar om att bli mamma samtidigt som jag ska ta min examen och lite om hur jag tänker kring saker och ting. Så som träning, ekonomi, få livet som "perfektionist" att gå ihop med saker man inte kan styra över, illamående, cravings, barndomsminnen, barnvagnsresonemang och att ta examen som höggravid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar