13.3.16

Always a time to celebrate !

Helgen har vart såå bra!

Fredagen var ledig- alltså jag har gått klart alla "kurser" i skolan och har nu praktik och examensarbete framför mig. Sen är jag klar. KLAR!

Emil var också ledig i fredags och vi begav oss till Falkenberg för att fira allt möjligt på strandbaden.
  • Mina "kurser" är klara- jag har 4 gånger kvar att åka till skolan för redovisningar och examensfirande!
  • Emil får behålla sin tjänst på jobbet trots det rådande varslet (hur det går för mig vet vi inte än)
  • Mars är den månad vi blev tillsammans- alltså för 7 år sen.
  • Mars är också den månad vi flyttade in i vårt hus, vilket i år är 5 år sen.
Alltså massa saker att fira :) 
Innan vi begav hos hemåt hälsade vi på mormor och morfar och det var så underbart att få krama dom lite och känna sig sådär älskad som man bara kan göra av sina morföräldrar.
En sväng in på ett ganska hektiskt Ullared, men eftersom vi inte hade några måsten bekom det oss inte så mycket, har en känsla att det blir snart igen ;) 

Någon timme senare åkte vi belåtna hem till svärföräldrarna som hade besök av Emils syster med familj, som inte bor här. Ett par timmar senare och några skratt rikare åkte vi hem till vårt kära hus och när vi skulle gå och lägga oss fick Emil äntligen känna grynet som sparkade inne i magen.

Så idag kunde jag inte hålla mig utan premiärbäddade vaggan.. :)
Men vaggan ska målas och allt ska tvättas sen, men det är en del av den mentala förberedelsen också att få pula lite.

Imorgon är det dags för ny praktik! 8 veckor kommer gå så fort och jag är jättenervös även att jag vet att det kommer gå jättebra- wish me luck :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar